Humor IT

Om igen, Boxer

Nu er det 8 måneder siden, jeg sidst skrev her. Jeg ved godt, at det er lang tid siden, men der er travlhed på andre fronter.

Jeg modtog i går et brev fra Boxer, som jeg har grinet meget af. Først informerer de om, at min gratis prøveperiode på TV2 Sport er forbi, og at jeg selv skal tilvælge den, hvis jeg også vil modtage den i fremtiden. Fair nok. Dette skal bare ske inden midnat den 15. – altså dagen efter jeg har modtaget brevet. Det er ganske vist en kort frist, men det er heller ikke det, der fik mig op ad stolen.

Dernæst skriver de, hvordan man gør det. Det gør de ved at henvise til et domæne, som ikke engang er deres. De ejer nemlig kun www.boxertv.dk, hvorimod www.boxer.dk er en andens. Yderst pinligt at de ikke engang kender sit eget domæne – især når valget af kanaler udelukkende foregår online! Se brevet længere nede i denne post.

Men dette er også en opfordring til Boxer.dk om at være mere opmærksomme. De får selvsagt oceaner af trafik til forsiden pga. folk der prøver at finde Boxer TV’s hjemmeside ved bare at indtaste boxer.dk. Men for mig, der indtaster ”boxer.dk/Flex8Valg”, burde de ikke præsentere mig for en 404-fejl. Derimod bør de på baggrund af den log, de forhåbentlig fører, konstatere at der (nok) er mange, der har været forbi denne side. Dette kunne de udnytte til at fremvise sine egne produkter og dermed lukrere på disse ekstra besøgende.

Det må begge parter kunne gøre bedre. Om igen!

You may also like
Top 10 over de dummeste IT-spørgsmål
Stort, dansk IT-firma lækker CPR-numre
8 Comments
  • Johannes Andersen apr 17,2010 at 09:23

    Det er godt nok ikke for heldigt – og ja det er da underligt at boxer.dk ikke forsøger at høste goderne, selv deres forside synes jeg fungere ringe, en flash intro der sløver alt og får mig til at sidde febrilsk og kigge efter muligheder for at komme videre og se hvad hjemmesiden handler om.

    Det minder mig om en episode ved min tidligere arbejdsgiver (stor teleudbyder). I forbindelse med en større organisationsændring skulle der også skiftes hoved-telefonnummer. Ved et uheld blev et forkert nummer (mener der stod 72 istedet for 70) printet på mange tusinde breve.

    Dette medførte at en lokal blikkenslager i københavn pludselig blev kimet ned at kunder som havde problemer med deres tele-udstyr eller ville bestille tele-produkter.

    I dette tilfælde er det dog den modsatte effekt hvor denne blikkenslager har skulle spilde en masse tid bare fordi et andet firma har lavet en fejl, det har velsagtens kostet ham mange penge i tabt tid, og reelle kunder som ikke har kunne komme igennem på linjen.

    Hvordan vil man nemmest kunne se hvilke undersider ens kunder forsøger at tilgå på ens hjemmeside? (er det evt. noget Google Analytics kan håndtere?)

    • martinhegelund apr 21,2010 at 00:41

      Hvis blikkenslageren havde været smart, havde han skyndt sig at indgå en aftale med en konkurrerende teleudbyder om at sende kunderne videre til dem mod en del af betalingen. Ej, det ville naturligvis ikke være holdbart. 🙂

      Det er forskelligt hvordan jeg registrerer 404-fejl – det kommer an på hvilket system, jeg arbejder med. Dog bruger jeg aldrig Google Analytics, da de jo ikke kan spore fejlsiderne fordi der ikke er en sporingskode på dem (medmindre du selv går ind og laver et hack).

      På de sites jeg hoster hos UnoEuro bruger jeg ofte den indbyggede statistik til at aflæse 404-sider, men skal det være rigtigt fint så har jeg mit eget PHP-script der logger filnavn, IP, fejlside osv., når der forsøges at blive tilgået en ikke eksisterende side på mit domæne.

  • Jacob Leander Christensen maj 20,2010 at 18:20

    Hehe sjovt – de skriver dog den rigtige webadresse i deres TV reklame 🙂

    Hvis man skal tjekke for 404-fejl, kan Webmaster Tools jo også bruges..

    • martinhegelund maj 21,2010 at 17:54

      Ja, men det kræver at Google har fundet siden 🙂

  • Lars Vig sep 8,2010 at 00:34

    Det er utroligt, jeg modtog et brev fra boxer tilbage i Januar måned, hvor der også fremgik en forkert www-adresse. Og jeg gik også forgæves, og siden jeg nu arbejder med websider, så gjorde jeg dem straks opmærksom på det, skriftligt såvel som mundtligt.

    Så kan man da undre sig over, at de fortsat 4 måneder senere stadig skriver en forkert www-adresse i samtlige af deres brevudsendelser til deres kunder.

    Det er ikke bare pinligt, det er ekstremt dumt. Men jeg formoder at det skyldes selskabet oprindeligt er svensk og endnu ikke har lært dansk og derved ikke forstod min henvendelse om selvsamme.

  • Malte N nov 30,2011 at 14:46

    Det må jeg nok sige, relativt elendigt!

  • Laust S feb 21,2012 at 17:28

    Det er ret pinligt. Idag så jeg en tankstation der havde en QR code på standeren og samtidigt stod der at man ikke måtte bruge mobiltelefonen i nærheden. Endnu et eksempel på markedsføringen lige skal tænkes ind i alt.

  • Tim jun 9,2012 at 21:38

    haha, ganske underholdende. Det er vidst typisk virksomheder der har lidt for travlt.

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage