fbpx
Online marketing

Vind i søgemaskinerne ved at være på forkant

Jeg sidder netop og kigger min log igennem over søgeord, som folk har brugt til at finde MartinHegelund.dk.

Indimellem er der nogle sjove imellem – f.eks. to modne frugter, martin fuld og store frække, men der er også mange – rigtig mange – der vedrører det amerikanske præsidentvalg.

Det er min egen post om det amerikanske præsidentvalg, der udløste de mange hits. Det er folk, der har søgt efter hvad deres holdninger, baggrunde og slogans er – eksempler på relativt irelevante søgninger, og min afvisningsprocent er da også 100. Men hvis jeg nu havde skrevet et 100% objektivt indlæg om deres mærkesager, baggrunde osv. samt skaffet mig et par links, så ville jeg uden tvivl få mig nogle indlæg, der ville skabe hits.

Så hvis du vil skaffe dig nogle nemme hits, og det ønsker du naturligvis, så skriv om ting, der er in lige nu.

Det er ikke kun ved sådanne begivenheder man kan benytte sig af denne strategi. Det kan også være ved lanceringer af længe ventede produkter som f.eks. Apples iPhone eller arrangementer. Der er f.eks. også eksemplet med 1. pladsen på søgningen Funny dick, der nævnes i Sys Bjerres populære sang, Malene. Ikke nok med at skaffe en hel masse hits på baggrund af søgninger, så har der også været en god linkbait-værdi i det, og han har på den måde tiltrukket mange besøg fra andre blogs ligeså.

Se også det på bloggen tidligere nævnte eksempel, hvor jeg testede hvad der skete, da det blev annonceret, at Martin Thorborg flyttede til USA.

Det gælder om at skrive om det, der er in og hypes netop nu, fordi det er også der, hvor søgningerne foretages.

You may also like
Jesper Langballe forlader (ikke) politik
Keyword research tip: Hack din konkurrents webanalyse

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage